ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΟΥ ΓΕΛ ΣΟΥΦΛΙΟΥ

Η σχολική χρονιά 2021-2022 ξεκίνησε με αρτιότητα σε εκπαιδευτικό προσωπικό που εξασφάλισε την αρχική εύρυθμη λειτουργία του σχολείου μας και την προσδοκία ότι φέτος θα καλυφθούν τα μαθησιακά κενά των μαθητών λόγω της διετούς, σχεδόν, τηλεκπαίδευσης. 

Στην πορεία, όμως, η μετεγγραφή 3 μαθητών και η συρρίκνωση των μαθητών της Α’ Λυκείου σε 53 οδήγησε σε άτυπη απόφαση συγχώνευσης των τμημάτων της Α’ Λυκείου σε 2, με αριθμό 27 και 26 μαθητών αντιστοίχως και αλυσιδωτές μετακινήσεις εκπαιδευτικών. 

Η άτυπη απόφαση-προφορική σύσταση συγχώνευσης των τριών τμημάτων της Α’ Λυκείου σε δύο τμήματα προκαλεί εύλογα την αγανάκτηση μαθητών, εκπαιδευτικών και τοπικής κοινωνίας, καθώς: 


1) Η συγκεκριμένη περίοδος με την πανδημία σε έξαρση καθιστά επικίνδυνο τον συνωστισμό 28 ατόμων (μαζί με τον καθηγητή), καθώς καμία σχολική αίθουσα δεν διασφαλίζει την επιθυμητή και νόμιμη τήρηση αποστάσεων βάσει των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αποφυγή διασποράς της λοίμωξης του κορονοϊού σε ενδεχόμενη επίσημη αλλαγή του αριθμού των τμημάτων. 

 Ήδη υπάρχουν πολλά θετικά κρούσματα με πολλαπλές ιχνηλατήσεις στις ημερομηνίες που ακολουθούν, με την Α΄ τάξη -για την οποία υπάρχει προφορική σύσταση να γίνει σύμπτυξη τμημάτων- να πλήττεται από την λοίμωξη σχεδόν κατά το ήμισυ των μαθητών (29-09-21, 12-10-21, 15-10-21, 18-10-21, 22-10-21, 25-10-21, 07-11-21, 08-11-21, 09-11-21, 10-11-21) 2. 


2)Μετά από δύο σχεδόν έτη τηλεκπαίδευσης είναι επιβεβλημένη η εξασφάλιση συνθηκών που να επιτρέπουν την κάλυψη κενών, την γόνιμη ανταλλαγή ιδεών και την συνεργατικότητα. Τμήματα 26 ή 27 ατόμων δεν επιτρέπουν την πραγμάτωση των παραπάνω στόχων. 

 

3)Η ύπαρξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (σωματική αναπηρία -παραπληγία, παράλυση κάτω άκρων, διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή –διαταραχή Asperger- με δυσχέρεια στην επικοινωνία και την κοινωνική συνδιαλλαγή) στα συγκεκριμένα τμήματα, δικαιολογεί -ουσιαστικά και ηθικά-τον μικρότερο αριθμό μαθητών. 

Άλλωστε, η θέση του Λυκείου 500 μέτρα από τα σύνορα και η πολυπολιτισμικότητα των μαθητών (μουσουλμανική μειονότητα, Ρομά) απαιτεί πρόσθετη στήριξη για να επιτευχθεί η συμπερίληψη και η εδραίωση συναισθημάτων ασφάλειας στους μαθητές με ιδιαιτερότητες. 

 4) α) μετακινήθηκαν-τοποθετήθηκαν εκ νέου εκπαιδευτικοί μόνιμοι και αναπληρωτές σε Γυμνάσια

 εκ των οποίων οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί άφησαν μαθήματα α΄ ανάθεσης στο Γενικό Λύκειο για να καλύψουν κενά σε όμορες σχολικές μονάδες (Γυμνάσια) και μάλιστα για τις ώρες που διατίθενται σε αυτές (κατόπιν της νέας τους τοποθέτησης) διδάσκουν μαθήματα που δεν υπάρχουν ως ανάθεση στην ειδικότητά τους (ο Βιολόγος διδάσκει Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή, ο Μαθηματικός διδάσκει Οικιακή Οικονομία) 


Έκτοτε, ήτοι από τις 01-11-2021 στο ΓΕΛ Σουφλίου το τμήμα Α3 ΔΕΝ διδάσκεται τα μαθήματα Γεωμετρία, Βιολογία, Πολιτική Παιδεία, Πληροφορική και από τις 08-11-2021 το μάθημα Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, τα τμήματα Γενικής Παιδείας Β1 και Β2 από τις 08-11-2021 ΔΕΝ διδάσκονται τα μαθήματα Ιστορία και Φιλοσοφία και το τμήμα Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών Βο3 από τις 01-11-2021 ΔΕΝ διδάσκεται τα Μαθηματικά Προσανατολισμού 

 β) οι νέες τοποθετήσεις των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών έγιναν χωρίς επίσημη απόφαση αλλαγής στον αριθμό των τμημάτων του ΓΕΛ Σουφλίου και έκτοτε (01-11-2021) το ΓΕΛ Σουφλίου υπολειτουργεί, ενώ από αρχής του σχολικού έτους μέχρι και τις 25-10-21 λειτουργούσε με όλο το διδακτικό προσωπικό 


5) Οι αλλαγές στην κατανομή μαθημάτων θα δημιουργήσει αναίτια αναστάτωση στο πρόγραμμα, κατανομές εκ νέου μαθημάτων και αναστάτωση σε μαθητές και καθηγητές που ήδη ξεκίνησαν τα μαθήματα και τώρα πρέπει να αλλάξουν ή να φύγουν. Αυτό δημιουργεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και κατανομή μαθημάτων πρώτης ειδικότητας σε καθηγητές με δεύτερη ανάθεση και συνακόλουθα συγκρίσεις με τους καθηγητές με τους οποίους ξεκίνησαν τα μαθήματα οι μαθητές και δέθηκαν συναισθηματικά, μετά από μήνες τηλεοπτικών επαφών. Αν σε αυτό συνυπολογιστεί και η πίεση από την επερχόμενη τράπεζα θεμάτων και η αγωνία για την ύλη, τότε γίνεται αντιληπτό πόσο δυναμιτίζεται η κατάσταση στις τάξεις. 

6) Η αγωνία των αναπληρωτών καθηγητών για την εργασιακή αβεβαιότητα που αντιμετωπίζουν δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο. 

7) η) η δυσλειτουργία του ΓΕΛ Σουφλίου εδώ και 2 εβδομάδες (από 01-11-2021) καθιστά πλέον αδύνατη-ανεπίτρεπτη την συγχώνευση των τμημάτων, καθώς πλέον υπάρχει και η διαφορά στην ύλη που ήδη διδάχθηκε μεταξύ των τμημάτων που έκαναν όλο το Ωρολόγιό τους Πρόγραμμα στο διάστημα αυτό 

8) Επιπλέον, η ανάθεση υπερωριών σε μόνιμους εκπαιδευτικούς του σχολείου, δεν αποτελεί λύση, όταν ο στόχος δεν είναι μόνο η παροχή γνώσεων αλλά και η παιδεία των μαθητών με εμπλοκή σε ποικίλες δράσεις. Η πληθώρα γραφειοκρατικών εργασιών, λόγω της έλλειψης γραμματειακής υποστήριξης των μικρών σχολείων –και σε αυτή την περίπτωση ανήκει και το δικό μας σχολείο-έχουν εξουθενώσει το περιορισμένο προσωπικό, που αποδυναμώνεται από μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε τρία ή περισσότερα σχολεία.

 Ο στόχος δεν είναι να «μπαλωθούν» τα κενά αλλά να επανδρωθούν τα σχολεία με εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζονται με σεβασμό. 

-  Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΓΕΛ Σουφλίου 

- Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του ΓΕΛ Σουφλίου Τ

-ο 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο εκ μέρους του συνόλου των μαθητών του ΓΕΛ Σουφλίου


tvthrakiotis- Ειδήσεις από τη Θράκη

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια